Refaktura to dokument, który ma na celu przeniesienie dodatkowych kosztów na kontrahenta. Oznacza to, że podatnik, który nabył usługę ma prawo odsprzedać ją osobie, która finalnie będzie z niej korzystała.
Refaktura może przypominać normalną fakturę, ale nie musi być identyczna. Istotne jest, żeby tak jak na oryginalnej fakturze, klarownie było widać co jest przedmiotem sprzedaży Ważne, aby zawierała takie informacje jak:
- datę, kiedy została wystawiona
- numer seryjny
- podstawowe dane podatnika i nabywcy (nazwiska, nazwy, adresy)
- numer NIP podatnika i nabywcy
- rodzaj lub nazwę usługi
- wartość (netto, brutto, VAT)
- datę, kiedy usługa została wykonana, zakończenia lub otrzymania zapłaty
Podczas refakturowania podatnik jako pośrednik nie może naliczyć żadnej marży, gdyż kwota na refakturze musi zgadzać się z kwotą na fakturze oryginalnej. Należy również pamiętać, że nie ma dokładnie sprecyzowanych przepisów dotyczących refakturowania. Oznacza to, że przy świadczeniu takich usług warto zaopatrzyć się w indywidualna interpretację podatkową. Dotyczy to głównie obowiązku podatkowego VAT, podatku dochodowego lub rozliczania przychodu.
Kliknij tutaj, aby powrócić na ► stronę główną ◄