KSEF – Krajowy System e-faktur
Cyfryzacja procesów podatkowych w Polsce przyspiesza, a Krajowy System e-Faktur (KSeF) staje się kluczowym narzędziem dla przedsiębiorców. System ten ma na celu uproszczenie obiegu dokumentów, zwiększenie bezpieczeństwa transakcji oraz ograniczenie nadużyć podatkowych. Od 2026 roku większość firm w Polsce będzie zobowiązana do korzystania z KSeF. Czego dowiesz się z artykułu: Co to jest KSeF? Kiedy KSeF będzie obowiązkowy? KSeF a korzyści dla firm Największe wyzwania przy wdrożeniu KSeF Jak przygotować firmę do KSeF? Co to jest KSeF? Krajowy System e-Faktur to centralna platforma udostępniana przez Ministerstwo Finansów, która umożliwia wystawianie, odbieranie i przechowywanie faktur w formacie ustrukturyzowanym XML. Faktury przesyłane do KSeF zyskują unikalny numer identyfikacyjny i mają pełną moc prawną. Dzięki temu dokumentacja staje się bardziej przejrzysta i jednolita. Kiedy KSeF będzie obowiązkowy? Obowiązek korzystania z KSeF został podzielony…