Przedsiębiorcy często zamiast zatrudniać własnego księgowego, polecają prowadzenie księgowości swojej firmy biurom rachunkowym. Dlaczego? A no dlatego, że mogą dzięki temu ciąć koszty. Przecież zatrudnienie pracownika wiąże się z niemałymi nakładami. Najistotniejszym jest oczywiście wynagrodzenie, które trzeba wypłacać co miesiąc, więc jest kosztem stałym. Inny wydatek to wynajem czy budowa własnego biura, bo przecież księgowy musi mieć swoje miejsce pracy. W przypadku pierwszej opcji, czyli najmu również pojawia się nam stały wydatek- comiesięczny czynsz. A w sytuacji budowy? No cóż nie jest to tania inwestycja. Do tego dochodzą koszty pracy. Co mam na myśli? Na przykład zakup komputera, programu księgowego, teczek, drukarki czy ksera i innych niezbędnych materiałów. Nie jest tego mało, a przecież za wszystko trzeba zapłacić. W porównaniu z kosztem usługi biura rachunkowego, wydatki jakie ponosimy zatrudniając własnego księgowego, są sporo wyższe.
Obecnie powstaje coraz więcej firm, więc również wzrasta liczba biur rachunkowych. Tak więc, jeśli masz własną firmę możesz swobodnie poszukać cennych informacji i wybrać takie biuro, które będzie najbardziej odpowiednie dla Ciebie. Oczywiście księgowość w firmie to bardzo istotny element, więc zadbaj aby biuro rachunkowe, z którego usług będziesz korzystać lub już korzystasz było wiarygodne i dobrze wywiązywało się ze swoich usług.
Zobacz też: ile płacimy za wynajem biura?
Ja też uważam, że skorzystanie z usług biura rachunkowego jest lepsze. Sama mam firmę i korzystam z usług biura. I z doświadczenia mogę powiedzieć, że koszty są oczywiście dużo niższe. 🙂
Każdy kto chce zaoszczędzić przy prowadzeniu firmy wie, że takie wirtualne biuro jest dobra opcja. jednak jest to wyjście głównie dla małych przedsiębiorstw.