W poprzednich wpisach został poruszony temat prowadzenia akt osobowych pracowników. Wiadomo już z jakich części się składają i jakiego typu dokumenty powinno się w nich zamieszczać. Najwyższy czas dokładniej wymienić dokumenty, jakie mogą znaleźć się w kolejnej części akt osobowych, oznaczonej literą B.
Przypomnieć należy, że w części B muszą się znaleźć dokumenty, dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz jego przebiegu. Zaliczyć do nich możemy:
- umowę o pracę,
- pisemne potwierdzenie o zapoznaniu się z treścią regulaminu pracy, przepisów i zasad BHP oraz zakresem informacji objętych tajemnicą służbową;
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia BHP,
- kwestionariusz osobowy,
- oświadczenie o zamiarze lub braku korzystania z uprawnień rodzicielskich, praw pracownika opiekującego się dzieckiem do lat 4, praw pracownika opiekującego się dzieckiem do lat 14, jeżeli pracownik jest rodzicem;
- oświadczenie pracownika o przekazywanie pieniędzy na konto bankowe,
- PIT-2,
- oświadczenie o podwyższonych kosztach uzyskania przychodów,
- orzeczenie lekarskie przebytych badaniach okresowych i kontrolnych,
- umowa o zakazie konkurencji (pod warunkiem, że została zawarta),