Z określeniem ”księgowość” na pewno nie jeden z nas się spotkał. Zdarzają się jednak przypadki, w których błędnie utożsamia się ją z pojęciami takimi jak „rachunkowość”, „sprawozdawczość”, czy „kalkulacja”. Na naszym blogu znajdziesz wszystkie niezbędne informacje związane z księgowością, ponadto możesz dowiedzieć się cennych informacji, które pomogą Ci w podejmowaniu decyzji dotyczących minimalizacji kosztów w firmie. Dzięki nam przeanalizujesz też, co bardziej się opłaca zastosować w przedsiębiorstwie – prowadzenie księgowości na własną rękę, zatrudnienie pracownika, czy skorzystanie z usług biura rachunkowego.
Zacznijmy więc od definicji księgowości, z którą powinien zapoznać się każdy początkujący przedsiębiorca oraz wszystkie osoby zastanawiające się nad rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej.
Księgowość to forma udokumentowania zdarzeń gospodarczych w ujęciu o charakterze pieniężnym. Jest ona konieczna, aby ustalić wielkość podatku dochodowego, z którego firmy są zobowiązane rozliczyć się z Urzędem Skarbowym. Jest podstawowym elementem w każdym przedsiębiorstwie.
Prowadzenie księgowości, zwłaszcza pełnej, może sprawiać problemy, gdyż mamy do czynienia z ciągle zmieniającymi się przepisami. Nie taki jednak diabeł straszny! Jeśli będziesz śledził naszego bloga, może wiele rzeczy uda Ci się zrozumieć. Zachęcamy!