Program ten ma na celu ulepszenie komunikacji urzędników i obywateli.
Podzielony jest na trzy części:
– portal obywatel.gov.pl,
– infolinia,
– podręcznik dla urzędników.
Portal obywatel.gov.pl podzielony został na 15 kategorii:
– “Dokumenty i dane osobowe”,
– “Kierowcy i pojazdy”,
– “Wyjazdy za granicę”,
– “Śluby i rozwody”,
– “Dzieci”,
– “Edukacja”,
– “Zgon”,
– “Zaświadczenia i odpisy”,
– “Nieruchomości i środowisko”,
– “Zasiłki i pomoc finansowa”,
– “Ochrona zdrowia i ubezpieczenia społeczne”,
– “Meldunek”,
– “Praca i biznes”,
– “Podatki”,
-“Służba wojskowa”.
W poszczególnych podstronach można dowiedzieć się podstawowych informacji na przykład o tym, jak wyrobić paszport, dowód osobisty, prawo jazdy, o jakie zasiłki można się starać, czy też jak zacząć ubiegać się o małżeństwo.
Za pomocą infolinii można uzyskać informacje na temat procedur administracyjnych, a także zgłaszać wszelkiego rodzaju uwagi odnośnie funkcjonowania urzędów. W podręczniku zaś odnaleźć można rekomendacje dla urzędników.