Indywidualny rachunek w ZUS

Wraz z 1 stycznia 2018 roku w życie weszły przepisy mówiące o tym, iż każdy przedsiębiorca, który opłaca składki do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), będzie miał możliwość wykonania jednego przelewu, z którego następnie zostaną opłacone wszystkie konieczne składki oraz fundusze. Docelowo zmiana ta pozwoli na ograniczenie kosztów wielu osobom, które dotychczas musiały wykonywać co miesiąc kilku przelewów.

Najprawdopodobniej każdy przedsiębiorca posiada już swój indywidualny numer rachunku, z którego cyfry 3-10 są identyfikatorem właściwego ZUS-u, a ostatnie 10 cyfr będzie NIP-em danego przedsiębiorstwa. Omawiany proces będzie polegał na tym, że przedsiębiorca będzie robił jeden przelew, a ten w dalszej kolejności będzie dzielony na wszystkie obowiązkowe składki. Ważne jest jednak to, że osoby posiadające zaległości nie będą mogły opłacać bieżących składek, dopóki zaległości nie zostaną uregulowane.

WAŻNE!
Jeśli jesteś przedsiębiorcą i w dalszym ciągu nie otrzymałeś firmowego indywidualnego numeru konta bankowego, czym prędzej powinieneś zgłosić się do właściwej placówki ZUS-u.