Czym jest Certyfikat Rezydencji Podatkowej?

Wielu podatników wciąż decyduje się na rejestrację działalności gospodarczej poza granicami Polski. Powodem jest fakt, że w niektórych krajach prowadzenie firmy jest tańsze pod względem podatków oraz ubezpieczeń. Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych oraz osób fizycznych, Certyfikat Rezydencji Podatkowej zajmuje się określaniem siedziby lub miejscem zamieszkania podatnika. Zgodnie z nowymi regulacjami prawnymi, Polacy, którzy mają firmę zarejestrowaną za granicą, ale sami wciąż mieszkają i działają w Polsce zobowiązani są do rozliczania zarówno w miejscu rejestracji przedsiębiorstwa, ale także i w Polsce.

Certyfikat Rezydencji Podatkowej wydaje odpowiedni Urząd Skarbowy. Dokument ten potrzebny jest także w przypadku zawarcia umowy z zagranicznym kontrahentem. W przypadku konieczności przedłożenia Certyfikatu posługiwać się można zarówno wersją elektroniczną, jak i papierową. Deklaracja na mocy prawa nie traci swojej wartości, aż do momentu, gdy stan faktyczny również się nie zmienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *