Czy bilet miesięczny można wrzucić w koszty firmy?

Strona główna / Księgowość / Czy bilet miesięczny można wrzucić w koszty firmy?

Osoby prowadzące własną działalność gospodarczą często muszą podróżować po dużym mieście w celu dojazdu do Klienta. Jest to bardzo uciążliwe zwłaszcza w godzinach szczytu, dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na komunikację miejską, ponieważ można nią dojechać w najbardziej odległe miejsce unikając korków.

Przedsiębiorca, który często korzysta z komunikacji miejskiej może zdecydować się na wykupienie biletu miesięcznego, który znacznie obniży koszty.

Jak rozliczyć bilet miesięczny w kosztach?

Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych, do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wszystkie wydatki poniesione przez przedsiębiorcę w celu osiągnięcia przychodów, ich zachowania lub zabezpieczenia źródła, odpowiednio udokumentowane i nieznajdujące się w katalogu wydatków.

Zakup biletu miesięcznego nie znajduje się w katalogu wydatków, dlatego można zaliczyć go do kosztów uzyskania przychodu pod warunkiem, że przedsiębiorca udokumentuje jego zakup fakturą.

Warto wiedzieć, że Urząd Skarbowy często nie do końca jest przychylny rozliczeniu biletu miesięcznego, ponieważ właściciel posiadający ten dokument może korzystać z komunikacji miejskiej nie tylko do celów służbowych, ale i prywatnych, dlatego warto zastanowić się nad proporcją w jakim celu bilet miesięczny służy nam do podróży firmowych, a w jakiej do prywatnej i w takiej proporcji rozliczyć jego zakup.

%d bloggers like this: