Sieciowe biuro rachunkowe

Żabka, Lewiatan, Biedronka to nic innego jak sieci sklepów. Mechanizm ten zna zatem niemal każdy. Zazwyczaj funkcjonuje on na podstawie kilku modeli. Część sklepów należy do sieci, inne decydują się na franczyzę. W branży biur rachunkowych jest bardzo podobnie. Wspólna marka, reklama i promocja to trend coraz bardziej zauważalny w danym sektorze. W przeciwieństwie do sektora spożywczego nie występuje tu jednak wspólny aspekt, którym jest robienie zakupów, ponieważ prowadzenie księgowości to kwestia bardziej skomplikowana, która wymaga indywidualnego podejścia do poszczególnych klientów. Biura rachunkowe dostarczają markę oraz klientów. Wiele innych bardzo ważnych aspektów niestety pozostaje nieuporządkowanych takich jak procesy obsługi klienta, procesy wewnętrzne, używane oprogramowanie. Rozważając korzystanie z sieciowego biura rachunkowego należy szukać opcji, która przyniesie nam największe korzyści. Czynnikami, które mogą skłonić nas do wyboru sieci są: - solidna promocja,…
Więcej

Czy bilet miesięczny można wrzucić w koszty firmy?

Osoby prowadzące własną działalność gospodarczą często muszą podróżować po dużym mieście w celu dojazdu do klienta. Jest to bardzo uciążliwe zwłaszcza w godzinach szczytu, dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na komunikację miejską, ponieważ można nią dojechać w najbardziej odległe miejsce unikając korków. Przedsiębiorca, który często korzysta z komunikacji miejskiej może zdecydować się na wykupienie biletu miesięcznego, który znacznie obniży koszty. Jak rozliczyć bilet miesięczny w kosztach? Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych, do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wszystkie wydatki poniesione przez przedsiębiorcę w celu osiągnięcia przychodów, ich zachowania lub zabezpieczenia źródła, odpowiednio udokumentowane i nieznajdujące się w katalogu wydatków. Zakup biletu miesięcznego nie znajduje się w katalogu wydatków, dlatego można zaliczyć go do kosztów uzyskania przychodu pod warunkiem, że przedsiębiorca udokumentuje jego zakup fakturą. Warto…
Więcej

Jak skorygować fakturę pierwotną?

Faktura korygująca zostaje wystawiona w sytuacji, gdy został popełniony błąd lub konieczne jest wprowadzenie zmian na fakturze pierwotnej. Korekta wystawiana jest w sytuacji, gdy odbiorca otrzymał już fakturę i trzeba na niej wprowadzić zmiany. Faktura pierwotna nie może być edytowana oraz nic nie można na niej skreślać. Sytuacje, w których zostaje wystawiona faktura korygująca: - udzielono obniżki ceny w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty, - udzielono opustów i obniżek cen (po dokonaniu sprzedaży), - dokonano zwrotu podatnikowi towarów i opakowań, - dokonano zwrotu nabywcy całości lub części zapłaty, - podwyższono cenę lub stwierdzono pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury. WAŻNE! Każda faktura korygująca powinna posiadać oznaczenie „faktura korygująca” lub „korekta”.
Więcej